Bris-dagarna på Volkswagen Group Sverige AB
Den 9-10 december 2019 anordnades Bris-dagarna för medarbetarna på Volkswagen Group Sverige. Ellen Hedlund, Kurator på Bris, var på plats för att berätta om hur de varje dag kämpar för ett bättre samhälle för barn. När barn berättar finns det hopp.
Ellen inledde eventet med att berätta om verkliga upplevelser från arbetet som kurator och om barns berättelser. Vidare berättade hon att bilarna som Volkswagen bidrar med gör det möjligt att åka på uppdrag över hela landet.
Under hösten uppdaterade Volkswagen Personbilar sin logga och varumärkesprofil, vilket väckte idén till en pop-up store under Bris-dagarna. Eventet ligger i linje med bolagets starka värdering kring hållbarhet då det motverkar att saker med den tidigare loggan slängs. Av den anledningen var Hanna Holmlund från HR-avdelningen snabb med att stötta idén till 100 %. Sara Brunfelter, Content Manager på Volkswagen Personbilar, är initiativtagare till eventet och hon är glad över att koncernen bidrar till ett viktigt ändamål. Eventet bidrog även till att öka medvetenheten internt om det viktiga samarbetet med Bris
– Det här är ett event som stöttar Bris värdefulla verksamhet, samtidigt som det gynnar personalen vi tycker så mycket om. Vi kommer att tömma vårt lager och intäkterna går till Bris, berättar Jeanette Asteborg, Marknadschef på Volkswagen Personbilar.
Tidigt på morgonen den 9 december samlades medarbetare vid försäljningen. Samtliga lyssnade till Ellens presentation och när Sara Brunfelter klippte banden gick det undan. Medarbetarna hade möjlighet att fynda bland märken såsom Craft och Sail Racing och det hördes ett glatt sus i lokalen. Redan en timme senare hängde tomma galgar på klädställningarna.
– Volkswagens samarbete med Bris sträcker sig 10 år tillbaka i tiden och det värmer i hjärtat att förena nytta med nöje. Vi har ett fint samarbete, avslutar Jeanette.